PPL(A) / Letový výcvik pro získání kvalifikace soukromého pilota
Praktická část pro získání licence soukromého pilota obsahuje:
- 45 hodin letový výcvik
- délka kurzu – 20 výcvikových dnů
- převážně využívané letouny Cessna 172
- vyučovací jazyk CZE, ENG
Žadateli o pilotní průkaz PPL(A) musí být alespoň 17 let. Cílem kurzu PPL(A) je vycvičit pilota-žáka tak, aby létal bezpečně a účinně podle pravidel letu za viditelnosti VFR.
IR(A)SEP / Výcvik v létání podle přístrojů na jednomotorových letounech
Praktická část pro získání doložky létání podle přístrojů na jednomotorových letounech obsahuje:
- 35 hodin výcvik na simulátorech
- 15 hodin letový výcvik
- výcviková zařízení – FNTPII nebo FFS TL-410, letouny C 152/172
- délka kurzu – 10 dní
- vyučovací jazyk CZE, ENG
MEP(A) / Výcvik v létaní na vícemotorových letounech
Výcvik pro získání kvalifikace pro létání na vícemotorových letounech obsahuje:
- 7 hodin teoretické přípravy
- 6 hodin letový výcvik
- délka kurzu – 4 výcvikové dny
- výcvikový letoun PA 34 Piper Seneca
- vyučovací jazyk CZE, ENG
IR(A)MEP / Výcvik v létaní podle přístrojů na vícemotorových letounech
Letový výcvik pro získání kvalifikace prolétání podle přístrojů na vícemotorových letounech obsahuje:
-
40 hodin výcvik na letových simulátorech
-
15 hodin výcvik na letounu třídy MEP
-
výcviková zařízení – FNTPII/MCC nebo FFS TL-410, letadlo Piper Seneca
-
délka kurzu – 16 výcvikových dnů
-
vyučovací jazyk CZE, ENG
Žadatel o IR(A) musí být držitelem průkazu PPL(A) v četně kvalifikace pro lety v noci nebo držitelem průkazu CPL(A).
PRO DRŽITELE KVALIFIKACE PRO LÉTÁNÍ PODLE PŘÍSTROJŮ NA JEDNOMOTOROVÝCH LETADLECH ( SE IR(A) )
Praktická část tohoto kurzu obsahuje:
-
3 hodiny výcvik na simulátorech
-
2 hodiny letový výcvik
-
výcviková zařízení – FNTPII nebo FFS TL-410, letadlo Piper Seneca
-
délka kurzu – 2 dny
-
vyučovací jazyk CZE, ENG
CPL(A) / Letový výcvik pro získání kvalifikace obchodního pilota
Praktická část pro získání licence obchodního pilota obsahuje:
- 25 hodin letový výcvik
- délka kurzu – 8 výcvikových dnů (5 výcvikových dnů pro držitele IR)
- využívaný letoun Piper Seneca
- vyučovací jazyk CZE, ENG
K získání kvalifikace obchodního pilota potřebujete nalétat 200 hodin. Z těchto hodin musí být 100 hodin ve funkci velitele letadla, 20 hodin VFR navigačních letů ve funkci velícího pilota, zahrnujících navigační let o celkové délce alespoň 540 km (300 NM), v jehož průběhu musí být provedena přistání s úplným zastavením na dvou letištích jiných než letiště odletu a 10 hodin doby přístrojové výuky, z nichž má činit pozemní přístrojová doba nejvýše 5 hodin a 5 hodin doby letu v noci.
Žadatel o CPL(A) musí složit zkoušku dovednosti s příslušným examinátorem a předvést schopnost provádět ve funkci velícího pilota na letounu příslušné postupy a obraty na úrovni způsobilosti, přiměřené právům držitele CPL(A).
VFR/NOC KVALIFIKACE PRO LETY V NOCI
Kvalifikace pro lety v noci je jednou z podmínek pro zahájení výcviku létaní podle přístrojů
-
5 hodin praktický výcvik
-
používané letouny C172